happy anniversary!!

dengan nama Allah yg Maha pemurah lagi Maha penyayang...



Hari ini tanggal 1 November 2010 merupakan ulangtahun perkahwinan abang sayang saya (dia sudah curang dengan sy..sob3) dengan musuh ketat saya (betul..saya tipu!!).. Pada tanggal 1 November 2009 Halmy Bin Runa dan pasanganya Anidatul Azwa Binti Daan telah selamat diijab kabulkan dgn satu lafaz. Walaupun usia perkahwinan mereka belum baru sahaja mencecah setahun, tetapi mereka telah dikurniakan seorang puteri bernama Aisyah Humairah Binti Halmy (saya sudah jd makcik)..Beliau sgt comel..mcm mak ngah die..(ad kaitan ke??)..Jangan berasa pelik dan jangan buruk sangka ye..Seperti mana yang kita pelajari sains ataupun biologi dahulu, kandungan ibu yang mengandung adalah berusia 9 bulan 10 hari.ha.. Tak sampai setahun pun..So..mereka ni telah diibaratkan sebagai bunting pelamin..Tau x bunting pelamin tu apa???Tanyalah en. google untuk keterangan lanjut..
inilah Aisyah Humairah..Comel mcm mak ngah kan..hehehehe..lau tgk gmbar time kecik2..sebijik mcm walid die..tp warna kulit cam umi die la..

Perkahwinan memang la perkara yang biasa..Tapi apa yang ingin saya kongsikan adalah cerita disebalik macam mana diorang ni boleh berkahwin. Huhu.. Sebelum cerita dimulakan, ribuan kemaafan diucapkan kepada abg ngn k.long atas perkongsian ini. Mungkin sebarang sesi 'u drop my water face'(ayat balong)  akan terkeluar..tp hehehehehe..nk jugak tulis kerana kebosanan di minggu study ini..

Pertemuan pertama Yem(en. Halmy) dan Wawa(pn. Azwa) adalah ketika berumur ..er..jap..mase tu sy baru lahir..jadinya..en.yem berumur 3 tahun dan pn.wawa berumur 2 tahun. Mereka adalah kawan sepermainan sejak kecil lagi. Kawasan rumah adalah sama. Duduk di rumah sewa di Kuching Sarawak. Menurut cerita pn. Emak, (kerana sy x tau pape) keluarga kami mmg sgt rapat kerana :
1) ayah ngn p.cik daan adalah askar JLJ
2) x penah balik raye ke semenanjung selama menetap di kuching, so sambut la raye same2 sbb dkwsn itu semuanya org asli yang x sambut raye
3) balong x de kawan, sbb tini kecik, baru lahir, so die akan bermain bersama cik azwa dan abangnye(telah meninggal beberapa tahun yg lalu krn xcdent)
4) abang sy seorang yang kuat nangis. apabila bermain dgn jiran tetangga yang lain, abg selalu dibuli oleh budak2 nakal yg lain. jadi cik azwa dan abangnye menjadi pembela kpd abg saya. dia akan dipujuk spy tidak nangis dan akan mengadu kpd en. mak bhw abg dipukul oleh anak jiran sebelah..cmni ayat die
 "Cik ani (nama mak sy noraini), yem nangis.. Die kne pukul ngn emy...wa ngn along bwk die balik"

Begitulah kisah mereka ketika kecik2..Yem yang kuat nangis dan Wawa yg kuat mengadu. selepas masing-masing pulang ke semenanjung, maka terpisahlah hubungan yem dan wawa...Tapi mak kata mak hanya ada simpan no tepon rumah cik daan yg menetap di seremban.

Beberapa tahun kemudian, saya darjah 4, abang darjah 6. kami sekeluarga pergi bercuti ke Melaka. Ayah sudah tidak tidak lg berkhidmat sbg anggota tentera.dan sy dah ad 2 org adik ..ajid ngn ijam..Dekat seminggu kat p bercuti..x ingt dah..ayah berhasrat utk g melawat rumah sewa lama kami di kajang n jumpa dgn jiran2 lama..(pas serawak,pindah kluang,pastu kajang, baru balik menetap kat johor)...dalam melawat kawan2 lama mak ngn ayah, ayah teringat akan p.cik daan dan keluarga yg menetap di n9..so try menelepon..dan terus ke rumah beliau..huhuhu.. Kami sempat bermalam dirumahnya..dan budak2 kecik ini sempat bersiar-siar di taman permainan sambil bergambar pelbagai aksi..tp nk tunjuk 1 je gambar kat umah cik Daan

sila fokus pada gambar yg dibulatkan shj..bukan gambar yg lain~~

--------------------------------------------

Ni gambar ketika...
Tarikh : 1 November 2010
Tempat : Umah cik Daan
Tema baju family perempuan : cokelat
Tema baju family laki : biru

kontra ye ~~ harap maklum (T_T)
family tema cokelat
family tema biru : saya yg kuat makan hnya nmpak tudung dan tangan yg sdg memegang sudu dan siap sedia utk disuapkan ke mulut. dapat duduk di meja pengantin...amik berkat...hehehe...emak dan ayah juge berbaju biru..

muka yang bersinar2..dan penuh kebahagiaan~~lalalala~~

Akhir kata, selamat Hari raya maaf zahir batin..eh..Selamat Menyambut Ulangtahun perkahwinan yang pertama buat Halmy dan Anidatul Azwa, abg dan kakak yg tersayang~~(sy sudah ad kakak yg sgt kuat bersukan)..Semoga perkahwinan kalian ini berkekalan hingga ke akhirnya. dan membina keluarga yang sentiasa penuh dgn mawaddah wa rahmah..Amin~~

Salam sayang dari perantauan,


ini adalah tanda tangan
................................
Kak ngah a.k.a teetttttttt(nama timangan tidak boleh disebutkan disini)
hehehehehe...


nota 1 : semenjak akhir-akhir ni sy dah pandai tulis nota
nota 2 : time 2 mood exam terasa nk mkn pizza dan jemput-jemput gune air panas yang mak buat
nota 3 : bila nk stat blaja yang konsisten??asyik tulis blog je
nota 4 : bile pulak sy nk kawin??mak kate tahun depan..hahahahahaha
nota 5 : nota saya bnyk yg x siap lagi..

sekian~~~

p/s :
1) Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, 
"Kahwinilah wanita itu kerana empat perkara, kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikan dan kerana agamanya. Pilihlah wanita yang beragama, engkau akan selamat".
 
2) Check surah an-nisa' (1-3)

0 Response to "happy anniversary!!"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...