cerita pendek

ingatkan dah kenal
rupanya tidak lagi
masih terasa hati

bertenanglah
setenang air wajahmu
bersabarlah

mungkin kau sudah muak denganku
biarlah
aku dah cuba yang terbaik menjadi sahabatmu
aku sudah katakan semua yang ingin aku katakan
terpulanglah padamu
untuk menilai

kritik?
perli?
aku sudah lali dengan itu
aku hanya terima seadanya
terpulanglah padamu
dan terima kasih mengajar aku untuk menjadi kuat

geli?
menyampah?
aku tidak heran
asalkan kamu bahagia dengan caramu

aku selalu mencuba menerima mu seadanya
sentiasa memujuk hati jika terasa
perkara yang kecil tidak perlu untuk diperbesar-besarkan
dapat apa?

kesihatan yang tidak berapa mengizinkan 
membuatkan aku malas untuk berfikir ttg org lain
maaf jika ada yang terasa
hanya maaf yang mampu aku ucapkan
walaupun kau dah muak mendengarnya

dan ketahuilah
aku masih lagi sahabatmu
yang masih sedia menemanimu
hanya jika
kau perlukan ku lagi

p/s : hanya jauhari yang mengenal manikam..hanya yang memahami akan paham..hanya yang bijaksana dapat menilai.aku hanya insan biasa.. yang penuh dengan kekurangan..

1 Response to "cerita pendek"

  1. ismaryzalismail says:
    November 23, 2010 at 6:01 AM

    emo nampak....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...